IDE SÜSS!
CRAFT 1. TAGOZAT, 1. HELY
Hegedüs Klára Zsófia Formatervező művész mesterszakunk hallgatója.
Az Ide süss! tervezésének kiindulási irányát a meghitt kis létszámú étkezések határozták meg. Míg a fondü készletekből számos variáció létezik, az almasütő formailag kiforratlan, legfőbb hiányosságuk, hogy nem felelnek meg a tárolási, praktikussági szempontoknak. Az Ide süss! ezek figyelembevételével, egymásba illő elemekkel kialakított edényekkel könnyű, kis helyen megoldható tárolást tesz lehetővé. A két részes sütőedény sült almás desszert készítésére szolgál: az alsó tárolóban helyezhetőek el a mécsesek, melyek a felül kialakított sütőedénynek biztosítják a hőt. A felső, fülekkel ellátott edénybe kerül az alma, illetve a tetszőleges fűszerek. A két tárgy kapcsolatát az alsó tárolón elhelyezett nyílás biztosítja, illetve a sütőedényen elhelyezett fülek, amelyek a tárgyak összeilleszthetőségében nyújtanak segítséget, illetve stabil elhelyezést jelentenek.
Témavezető: Rejka Erika
Fotó: Szűts Pál
Mit jelent számodra az OMDK-n elért eredmény?
Elsősorban azt jelenti, hogy jó úton vagyok. Önmagában sikerélményként könyvelem el, ha egy elképzelt tárgyat valóra tudok váltani, hát, ha még mások is szeretik, akkor különösen örülök. Sablonos válasz lehet, hogy maga az út is rendkívül fontos, mégis hozzá kell tennem. A papíron magán csak egy betűhalmaz szerepel, a csillogó szemek, amik igazán sokat jelentenek és az a rengeteg fantasztikus ember, akiket megismerhettem és remélhetőleg ezzel a pillanatnyi hírnévvel még bővül ez a kör.
Miért pont ezzel a projekteddel pályáztál?
Alapvetően maga a tervezés egy iskolai feladatból indult ki. Néha kényszernek érzem ezeket az irányított tervezéseket, azonban mégis nagyon megtetszett amerre tart. Az út során egyre több támogatást kaptam tanáraimtól, hogy jó irányba haladok, és érdemes lenne komolyabban foglalkozni a tárggyal, külső és belső unszolásra engedtem a csábításnak.
Miért ezzel a területtel foglalkozol?
Alapszakom keramikus (szerk.: Kézműves tárgykultúra alapszak, kerámia specializáció), így akarva-akaratlanul visszatérek az asztali használati tárgyakhoz. Nagyon empatikus, érzékeny embernek tartom magam, így fontos számomra a tervezés ezen aspektusa, hogy lehetőleg szerethető és praktikus, ugyanakkor különleges darabokat tervezzek.
Miért ezt a szakot választottad?
Ahogy a korábbi kérdésnél is említettem, kerámia alapszakon végeztem, emellett OKJ-s ötvös végzettséget szereztem. A Formatervező művész mesterszak hivatott a két irányt összekötni, illetve szerettem volna bővíteni a látóköröm.
Mi inspirál?
Hű, hát ez igazán nehéz kérdés, rengeteg sok minden. Gyerekkorom óta csodálattal tölt el, ha valamit az ember maga készít el, az alkotás öröme, hogy teremthet az ember. Emellett igyekszem az élet minden mozzanatára figyelni és reagálni, nyitott szemmel járok.
Mivel szeretnél foglalkozni a jövőben?
Azzal szeretnék foglalkozni, ami igazán boldoggá tesz, legyen az bármi.
Általában egy kis műhelyben látom magam a jövőben, mint önálló tervező művész, ha munkára gondolok. De addig még hosszú utat kell megtennem és nem tudom mennyit változik addig ez a kép.
Melyek a kedvenc egyetemi munkáid és miért?
Ahogy azon tanakodtam, mit válaszoljak a kérdésre, akarva-akaratlanul elmosolyodtam, mert a kedvenc munkáim java mind Rejka Erikához (szerk.: oktatónk) köthető, akivel a pályamunkámat is készítettük.
Legkedvesebb tárgyaim a taktilis kávéscsészéim, “Pumkin”, amiket az első komolyabb szárnybontogatásaimként tartok számon. Nagyon bohókás, furcsa darabok, talán az első olyan munkáim, amiken keresztül úgy éreztem, kicsit átadhatom magam.