Új kutatás a divatról, mint modern lélektani jelenségről
2021-ben indult el a "A divat, mint modern lélektani jelenség" című kutatás a Visegrádi Négyek országaiban, amelynek célja a divat, mint az önkifejezés eszközének vizsgálata. A kutatást 2023-ban Franciaországra és Romániára is kiterjesztették, hogy átfogó képet kapjunk a fenntartható divat és az énfogalom közötti kapcsolatról különböző fogyasztói csoportokban.
„A vizsgálat során félig strukturált interjúk segítségével térképezték fel a divathoz és az öltözködéshez való kötődést, valamint azt, hogy a válaszadók hogyan illesztik be a fenntartható divatot önképükbe. A kutatás rávilágít arra, hogy a divatcikkek kiválasztásában milyen szerepe van annak, hogy a vásárló önmaga aktuális vagy ideális szelfjét kívánja-e kifejezni, illetve, hogy szociális környezete elvárásainak szeretne megfelelni.” – ismertette Szilágyi-Csüllög Mónika, a Budapesti Metropolitan Egyetem Fenntartható Divatmárka menedzsment másoddiplomás képzés szakvezetője.
A kutatás úttörő jelleggel vizsgálja, hogy a fenntarthatóság kifejeződése hogyan tükröződik az egyének énképében, és milyen különbségek figyelhetők meg a hat ország adatai között. A vizsgálat eredményei segíthetnek megérteni, hogyan járul hozzá a fenntartható divat a személyes identitás kialakításához, valamint hogyan befolyásolja a fenntarthatósággal kapcsolatos attitűdöket.
Másik kiemelt nemzetközi, reprezentatív kutatásunk – folytatta a szakember - a diákok és a fenntarthatóság kapcsolatát vizsgálja.
A fenntarthatóság kérdésköre kiemelt szerepet kapott a Visegrádi országok diákjait célzó kutatásban, amely a 11. évfolyamos, 17 éves diákok környezeti attitűdjeit és környezettudatos cselekedeteit vizsgálta. A kutatás célja az volt, hogy átfogó képet kapjunk arról, hogy a diákok miként gondolkodnak a fenntarthatóságról, hogyan kapcsolódnak a természeti és lakókörnyezetükhöz, valamint milyen pszichológiai, szociológiai és iskolai háttértényezők befolyásolják ezen attitűdjeiket.
Az online kérdőívre alapozott kutatás reprezentatív mintán, több mint 3500 magyar diák részvételével zajlott. Az eredmények lehetőséget nyújtanak arra, hogy jobban megértsük, hogyan vélekednek a fiatalok a fenntartható divatról és az éghajlatváltozásról, valamint milyen cselekvéseket hajtanak végre a fenntarthatóság érdekében.
2024. 11. 01.Hírek
Szenior Akadémia indul a Budapesti Metropolitan Egyetemen
A Budapesti Metropolitan Egyetem 2024 novemberében előadássorozato …
A Budapesti Metropolitan Egyetem formatervező alumni-ja lett a BIG SEE Product Design Award 2024 győztese
A Nimue intelligens vízminőség-ellenőrző bója nyerte el a 2 …
Második alkalommal vett részt a METU a Design Week Sepsiszentgyörgyön
Design Week Sepsiszentgyörgy 2024. A Budapesti Metropolitan Egyetem 20 …
A Budapesti Metropolitan Egyetem az EAIE éves konferenciáján: Új Lehetőségek a Nemzetközi Együttműködésben
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) immár második alkalommal k …
A METU az Erasmus Programot ünnepelte a nemzetközi #ERASMUSDAYS rendezvénysorozat részeként
2024 októberében a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) ism&eacut …
A Harvard Business School képviselői látogattak el a METU-ra
Október 19-én a Budapesti Metropolitan Egyetem I. épül …
HunJam 2024
Harmadik alkalommal kerül megrendezésre Magyarország legnagyo …
Október 6-ig látogatható Tóth Andrej oktatónk veszprémi kiállítása
Tóth Andrej tervezőgrafikus, képzőművész PLAKÁTOK - 20 év című kiállítása a vesz …